Gildhouse – Skönhetskoncept som förenklar och förgyller
Gildhouse har en lång och rik historia inom skönhets- och accessoarbranschen. Grunden till dagens Gildhouse lades redan 1952, då företaget Bilartex bildades som en av pionjärerna inom import av smycken och bijouterier, då från Tjeckoslovakien och Österrike. År 2002 stöptes verksamheten om och namnet Gildhouse föddes, med fokus på att leverera kvalitetsprodukter till detaljhandeln och att bygga starka leverantörsrelationer i både Europa och Asien.
Brett sortiment och stark marknadstäckning
Genom våra anpassningsbara skönhetskoncept kombinerar vi stil och noggrant utvalda produkter med branschens bästa service, vilket skapar både enkelhet och lönsamhet för våra kunder. Med våra egna varumärken, välkända internationella varumärken och specialanpassade private label-lösningar täcker vi ett brett spektrum av marknaden. Från vårt huvudkontor och lager i Varberg säkerställer vårt engagerade team på drygt 15 medarbetare att våra kunder får högkvalitativa och lönsamma skönhetslösningar som möter både konsumenternas och marknadens krav.
En ny vision för framtiden
Med över 70 år i branschen drivs Gildhouse sedan 2020 i ny regi med målet att bli en ledande aktör på den nordiska skönhetsmarknaden. Vi strävar efter att vara handelns bästa partner, med långsiktiga och hållbara relationer byggda på våra smarta och innovativa skönhetskoncept.
"Vi bygger hållbara och lönsamma relationer med våra kunder genom att vara en pålitlig partner som levererar skönhetskoncept som verkligen gör skillnad."
– Pål Kårfalk, VD